jueves, 2 de febrero de 2012

5. Puntua

   Idatzi nituen behin, nire filosofia gidatzen zuten puntu batzuk. Eta horietako lau, azalduak izan dira blog honetan.
   Gaur, ideia horien azalpenarekin jarraituz, bostgarren puntua zabalduko dut.
   Puntu hauek helburu jakin bat daukate. Antitaurinoen koherentzia falta soilik azpimarratu nahi dudala esan dute batzuek, baina gaia hortik haratago doa. Inkoherentzia guztiekin sintesi bat egiten amaituko dut, eta nire mezuaren gordina hortik etorriko da. Hor egongo dira nire arrazoi potoloenak, edo potoloena. Guzti hau, azkenean, pertsonei mugiarazten digun horren inguruko azterketa bat baino ez da.
  Eta azterketa horretarako datuak azaltzeko egin nuen dekalogo horren bostgarren puntuan, galdera bat luzatu nuen:
  • Zezenketen aurkako askok, zergatik ez dute festa eredua birplanteatzen?
   Galdera hori zergatik luzatu nuen azaltzen sahiatuko naiz gaur.

   Zezenketak zalantzan jartzen dituzten haietariko ia denek (esango nuke), ez dute festa eredua zalantzan jartzen.
   Aurkako askok, zergatik dauden aurka ere ez dute jakingo agian. Edo ez dira gauza azaltzeko. Beste batzuk ordea, beraien bizitza filosofiarekin guztiz koherenteak diren haiek, zenbait gauza zalantzan jartzeko ez daukate inongo arazorik. 
   Honen harira, festa ereduaren egokitasuna, edo zenbait filsofiarekin izan diztakeen bateraezintasunak inork ez ditu aipatu, edo zalantzan jarri. Eta gaur, zenbait galdera luzatu nahi nituzke, horren inguruan.

   Hasteko, zezenketen aurkako askok, udaletxeak ikuskizunaren antolaketan parte hartu behar duen edo ez, eztabaidatzen dute. Ez nago eztabaida horren kontra, baina zenbait aspekturi gehiago erreparatu beharko diogula iruditzen zait, edo gutxienez, berdintasun bat ibili gauzak epaitzerako orduan.
   Zalantzagarria izan daiteke udalak zezenketak antolatzea, hauek festa esklusibo (hau da, jendea eskluituta geratzen da) bat bezala ulertzen dituenarentzat. Eta hori salatzen jardun dute batzuk.
   Baina ordu berdinean egiten den ekitaldi "alternatiboa" inork ez du zalantzan jarri. Zezenketetara doazenek ezin dute antzerki on batez gozatu, ordu berdinean jartzen dituzte eta. Hau etzait guztiz gaizki iruditzen, gauza bat egitea hautatzen dugunean, aukeratzearen kostua hor dago eta. Hau aukeratu badut, beste gauza bat ezingo dut egin.
   Baina zezenketen antolaketa eta ordua zalantzan jartzen diren moduan, inork ez du ekitaldi alternatiboa zalantzan jarri. Eta kontuan hartu, zezenketen aurkakoak bakarrik direla, bigarren aukera bat daukatenak aukeratzerako orduan. "Lauroba" gustuko ez dutenek adibidez, ez daukate beste aukerarik.
   Zezenketen aurkakoen "pribilegio" hori, ez duk inork zalantzan jarri. Eta zezenetara joaten garenok pribilegiatuak bagara, plazaren kokapena, ordua, eta denbora onena dugulako, zer dira besteak?
   Hori ez dute zalantzan jartzen.

   Bestalde, udalak zezenketak ez dituela antolatu behar argudiatzeko, udalaren pluraltasuna jartzen dute mahai gainean. Hau da, udalak herritar guztiak ordezkatzen ditu, eta iritzi kontrajarriak dauden gai batzuetan erabaki bat edo beste hartzeak, posizionamendu bat adierazten du. Eta hori, noski, ez dago ondo, hauen iritziz.
   Baina zezenketak finantzatzeaz gain, alternatiboak ere finantzatzen ditu. Halaber, programa ofizialean azaltzen dira zezenketen aurkako elkarretaraztea, eta ekitaldi altertatiboa.
   Eta hori, ez du inork zalantzan jartzen.

   Denei ordezkatzen dien udalak argitaratzen duen programa ofizialean, "Presoen Aldeko" afaria egitea, ez du inork zalantzan jartzen.
   Eta gure herrian, ideologia guztietako jendea bizi dela kontuan hartuta, ekitaldi bati esklusibitate politikoa ematea ez du inork zalantzan jarri.
   Halaber, programa ofizialean herriko presoen argazkiak jartzea ere, ez da zalantzan jartzen. Eta ez dut esan nahi horren kontra nagoenik, baina gogoratu dezagun, udalak denoi ordezkatzen digula, eta nire ideologia pertsonala ezin diodala inori inposatu. Bai presoen aldekoei, eta baita alde ez dauden horiei. Eta pluraltasuna mantendu behar badu, zalantzagarria iruditzen zait presoen argazkiak jartzea programa ofizialean.
   Festetan ariketa politikoak egitea onartu egiten dugu. Eta ez dut inor ikusi oraindik, hori kritikatzen, edo zalantzan jartzen.
   Baina gogoratu nahi dut, ekintza elizkoi eta erlijiosoak programan egotearen kontra egon zela mugimendu gogor bat garai batean.
   Festek izan ditzazketen lotura eta ekintza erlijiosoetatik at geratzeko eskatu zitzaion udalari. Eta erlijioak programa ofizialean lekurik ez zuela defendatzen zen. Eta ez deritzot gaizki.
   Baina politika ukiezina dela dirudi. Eta gauza batzuk zalantzan jartzen diren moduan, beste batzuk ez dira jartzen.

   Presoen aldeko afari horretan ere, ondo pasatzearen aitzakiarekin, eta festa giroan, nahiz elkartasunean, denak bildu eta 30 oilasko jatea, ez du inork zalantzan jarri.
   Lau zezen pekatu handiegia da, kontzientzian eramateko. Baina 30 oilaskok ez dute lau zezenen maila hartzen, dirudienez. Antitaurino asko ikusi ditut nik, afari horretan (neu ere izan naiz han). Eta inork ez du entsalada eskatu, edo fruta.
   Eta nik behintzat, ez daukat zalantzarik, entsalada jaten dugun bitartean, oilaskoa jaten dugunean bezain ondo pasa daitekeela. Eta zentzu horretan, ondo pasatzearen aitzakiarekin, edo oilaskoa jatearen kapritxoaren erruz, 30 oilasko hiltzeak ez dio inori barrua mugitzen.
   Hori ezin da kuestionatu. Gainera elkartasunez egiten bada, ba tira, barkatzen da.
   Baina entsaladarekin, sagardoak efektu berbera egiten digu. Eta mozkortzearen arrazoiak, eta ondo pasatzearen arrazoiak, badirudi kasu honetan 30 oilaskoren bizitza balio duela. Eta bota dezagun, 100 lagun joaten direla.
   Hori bai, 500 lagun plazara ondo pasatzera joateak, ez dio zilegitasunik ematen zezenketei.
   Eta artean gaur, ez dut inor ikusi hori kuestionatzen, edo eztabaidatzen.

   Asko jatearen eta edatearen aitzakian hildako animalia guztiak, ez ditu inork gogora ekartzen.
   Eta gogoratu nahiko nuke, festatan, normal janda ere, bizi gaitezkeela. Hau da, pintxo dastaketa egin gabe, edo hamaiketakoak, edo pintxo poteoa, edo oilasko jana egin gabe, berdin berdin bizi gaitezke. Bazkalorduan lenteja batzuk jan, eta indar ederrak izango genituen, festa egun bati aurre egiteko. Ez dago pasatu beharrik.
   Baina dirudienez, festatan pasa gaitezke. Eta hori egiteko beharrezkoak diren animalia gizarajo horiek, ba tira, nola esango dizuet ba... zilegi da akabatzea.
   Hori ere, ez du inork zalantzan jarri.

   Bestalde, azken urteetan, festa eredu bat saldu eta bultzatu nahi izan da. Eta izan du efektua, eman nahi izan zaion bultzada horrek.
   Gazte jende ugari hurreratu da herrira. 14-18 urte bitarteko gazte jende asko. Eta hauei, edan eta mozkorrerako festa batzuk saldu zaizkie. 
   Gero, etortzen dira, edaten dute, eta ikaragarrizko mozkorrak harrapatzen dituzte. Eta ondoren, arazoak hasten dira. Batek lorontzia puskatu duela, besteak kontainerra aldapan behera bota duela, edota plastikozko komun bat irauli dutela. Edo bi borrokan hasi direla, beste bat negarrez, mozkor depresiboaren ondorioz, haietariko bat oka egiten ibili da, beste batek galtzak jaitsi ditu eta txirula airean duela erdikalean gora igo da...
   Sustatu dugun festa ereduak, zenbait pertsonen duintasuna pikutara bidali du. 
   Eta ondo dago zezenaren duintasunaz kezkatzea, baina pertsonen duintasuna ere nahiko orbandua izaten da festetan.
   Guk sustatu dugu festa eredua, eta guk jasotzen ditugu horren fruituak. Eta gero, gainera, kexatu egiten gara, biaramunean herria hankaz gora ikusten dugunean.
   Zezenaren duintasuna defendatua izaten da. Baina pertsona hauena ez du inork defendatu. Eta gainera, horrelako festak sustatuko ditugu, duintasuna gal dezaten edo.
   Eta gainera, ahaztu egiten zaigu, kasu hauetan, eta mota honetako jarreren atzean, arazo serioak egoten direla. Eta lagundu beharrean, mutur aurrean jartzen diegu errore bat egiteko aukera.
   Eta hau, ez du inork zalantzan jarri.

   Bestalde, azken urteetan, ondarbasorako igoerari eman zaion festa giroak, eta festa izaerak, bi aurpegi ditu.
   Esan behar gainera, ondarbasoko igoeraren eredu hau sustatzen egin den esfortzua, ikaragarria izan dela.
   Eta eman ditu fruituak (onak ala txarrak). 
   Ondarbasora igoera festetako momentu handi baten traszendentzia hartu du. Jende andana ibiltzen da ondarbasorako bidean, txirrindulariak animatuz. Eta inor ez da eskuhutsik joaten maldan gora.
   Azken urteetan, gazte jende asko ibili da ondarbasoko bidean, botilak eta latak eskuetan dituztela. Eta honek bi efektu negatibo sortu ditu.
   Batzuk gehiegi edtaen dute, eta behetik gora, nahiz goitik behera datozen txirrindularientzat oztopo izaten dira, hala nola, baita autoentzat ere. Honek arrisku bat suposatzeaz aparte, aldapan gora doan txirrindulariarentzat galera garrantzitsu bat suposatu dezake.
   Gainera, bertan egoten den jende asko, txirrindularietaz paso egiten dute, eta diskoteka modura antolatzen dute ondarbasorako bidea. Autoetan musika jartzen dute, eta bide erdian dantzan egoten dira.
   Bestalde, bidean zehar festa izan eta gero, ia denek beraien zaborrak han botata uzten dituzte. "Martini" botilak, vodka, ginebra, likoreak, zerbeza latak, bi litroko plastikozko botilak kalimotxoz beteta, eta plastikozko baso asko. Hala nola, plastikozko zorroak, eta botilak eta latak bilduta etortzen diren plastikozko estalkiak.
   Guzti hau gure naturan botata uzten dugu. Eta gainera, festa eredu hau sustatzen dugu.
   Gure ondare naturalak izan dezakeen galeraz batzuk bakarrik akordatu ohi gara momentu horretan, beste batzu gai izaten ez direlako.
   Eta hau ere, ez du inork zalantzan jarri.

   Gure festa ereduak, baditu zenbait puntu oso kritikagarri. Bai koherentzia filsofikoaren aldetik, eta baita naturaren ikuspuntu batetik ere.
   Eta zenbait pertsonek komulgatzen dutela dioten filosofiak, zenbait gorabehera izaten ditu festetan. Gauza batzuen aurrean ikaragarrizko zalaparta ateratzen dute, eta beste zenbaiten aurrean isilik geratzen dira.
   Lehen esan dudan moduan, inkoherentzia filosofikoak ikusten ditut, hauetariko zenbait gauzetan.

   Ondo dago, eta zilegi da, zezenketak zalantzan jartzea.
   Baina zuek zeuen buruari jarri diozuen filosofia horrekin bateraezinak diren beste zenbait gauza ere badaude gure herriko festetan. Baina arrazoi batzuk medio, ez dira zalantzan jartzen.

   Askotan, ondo pasatzen dugunean, zalantza moralak alde batera uzten ditugu. Eta ondo pasatzearen helburu bakarrarekin jarduten dugu.
   Antitaurinoek zenbait momentutan egiten dute, eta ulertzen zaie hori egitea, goiko kasuak adibide.
   Baina badirudi, zezenketetara joan ohi garenok, ondo pasatzearen aitzakia hutsarekin, etika eta moralari atentatu barkaezin bat egiten diogula.
   Besteenak ulertua eta errespetatua izan behar du. Eta gurea ez du nahi inork ulertu, eta ezta errespetatu.
   Eta hortxe dago koxka.

   Batzuk ez ditugu besteen ekintzak diktatu, edo kontrolatu nahi. nahi dutena egiten uzten diegu.
   Baina guk, zoritxarrez, beti dugu norbait, zer egin behar dugun eta zer ez esaten. Hau ondo dago, eta hau gaizki dago.
   Hori da diferentzia.
   Nire musikaren erritmora dantza egin nahi ez duen horri, nik ez diot behartuko nire erritmora dantza egitera. Baina dirudienez, batzuek, beraien musikarekin dantza egitera behartu nahi gaituzte.

48 comentarios:

  1. Badakit agian, muturrera jotzea litzatekela, baino zure azken esaldia kontuan hartuta, gauza pare bat jarri nahiko nuke.

    Haren musika eta nirea, eta haren erritmoa eta nirea, eta kontu guzti hura kontuan hartuta, galdeketaren ondorioei buruz jardun nahi dut.
    Demagun zezenketak kentzen direla. Herritar baztuk (eta batzuk horiek 450-500 dira) beren eskubide bat galduko lukete. Eta ordu eta egun jakin batzuetan, zezenketetara joan beharrean, beste zerbait egitera "behartuak" izango ginateke. Hau da, nahi duguna ez egitera behartuak izango ginateke.
    Egoera alderantziz izango balitz, ondorioak ez dakit berdinak izango ziren. Zeren, kenduz gero batzuk nahi dutena ez egitera "behartuak" egongo liratekeen bezela, besteak ere,ez kentzea irtengo balitz, berdin egon beharko lukete "behartuak". Hau da, agian, ekitaldi alternatiboa kendu egin beharko litzateke. Zeren zezenketei ezetza nahikoa bada ekitaldi (jendetsu) bat kentzeko, nire ustez nahikoa izan beharko luke zezenketei baietza beste bat, alternatiboa, kentzeko.

    Zeren egoera honetan, zerbait galtzeko norbaitek badu, horiek zezenketetara joaten garenak gara. Zezenketen aurkakoak, baietz irten ala ezetz irten, azken finean, ekitaldi alternatibo hori dutenez, beraien festa eredua asko ez da aldatuko. Baino gure festa egitarauak, plazara joaten garenonak, aldaketa nabarmena izango du zezenketak kentzen badira.

    Amaitzeko, zurekin puntu guztietan ados nagoela jarri nahi dut.

    PS: Beste adibide batzuk ere badaude, zalantzan jarri ezin diren gauzenak: Iraetako futbol zelaiaren inagurazioko txahala, ... un, dos, tres, responda otra vez.

    ResponderEliminar
  2. Nik dakidanez, festetako egitarauaz festa batzordea arduratzen da. Deialdi zabala egiten da eta herritar guztiek parte hartu ahal dute bertan. Egitaraua adostea eta ikuskizunak antolatzea beren esku izaten da. Bakoitzak bere proposamenak ematen ditu bertara, eztabaidatu eta aurrekontuaren arabera zehazten joaten dira.Zuk dituzun iradokizunak eta proposamenak bideratu ditzakezu. Festetako egunetan herrian antolatzen diren ekintza guztiak egitarauan sartzen dira: erlijiosoak, politikoak, kirol, kultur, etabarrekoak.

    Alkoholaren eta beste arazoen planteamendua festetara bakarrik bideratzea ez zait zilegi iruditzen, festa ereduari baino gizarte ereduari lotuak daudela arrazoituz. Gizarteko ohiturak aldatu behar ditugu. Baldin eta ez bazaizkigu egokiak iruditzen, hainbat jarrera eta ohitura alda ditzakegu. Besteak beste, zezenak festetan torturatu eta akabatzea. Zuk beste adibide ugari jarri dituzu, partekatu daitezke hala ez, aurrera; dagokion lekuan landu eta aldatzea animatzen zaitut.

    Askotan, jarrera humanoa da, norberaren kontraesanak eta ohiturak ez aldatzearren, besteenei erreparatzen diegu. Nirea beharbada ez da ondo egongo baina horiena okerragoa da esanez.

    Festa ereduari buelta batzuk eman behar zaizkio, ados. Zezenketena gai bat da, beste ugari daude planteatzen ez direnak eta hor daudenak. Bidea urratuz egiten da, hobetu ditzagun gure festak: zabor gutxiago sortuz, parte hartzaileagoak eginez, dibertigarriagoak eta ez hain desfasekoak, kontraesanak eta ohiturazko joerak gaindituaz, hobetzeko asko dago arrazoi duzu horretan, baina horretarako lan egin behar da eta aurpegia eman.

    PS: Zekorketen aurka egoteko ez dago zertan begetarianoa izan beharrik, ni ez naiz eta zezenketen aurka nago. Ziur naiz zu bezain lasai egiten dudala lo, kontraesanak kontraesan.

    PS:Galdeketa arautzean argitu beharko litzatekeen puntu bat zezenketak egingo balira, ordu horretan beste ikuskizunik izatea posible litzateke?. Agian, hori horrela balitz zezenketen alde herritar gehiago izango lirateke. Bi egunetan, ia bost orduz, egun garrantzitsuenetan, zezenketa odoltsuak bakarrik izateak herritar gehienak periferian galdurik izatea ekarriko luke baina horretaz hausnartzen ahal duzue edo zuena bakarrik axola zaizue? Ze, ordu horretan laranjadi plazan diskoteka jartzea zezenketei traba egitea da ezta?

    ResponderEliminar
  3. Zezenketak bizirik!3 de febrero de 2012, 11:41

    Batzuk eztezue ezerre ulertu nahi izaten. Nik ustet badakitela ze esan nahi duen Amparok. Azkenian dana gustota resumitzea. Gustatzen bazaizu eztezu kuestionatzen. Ta gustoko ez badakazu kuestionatzen hasten zera. Eta batzuk gustuko duen hori ez dute kuestionatzen.
    Aurreko sarreran jarritakoak e txalotzekoak dira. Amparok izugarrizko lekzioa eman die batzui. Ta egunetik egunera indar geio artzen ari da Amparon mezua.
    Oso ondo Amparo!!! Segi ola!!!
    Portzierto Amparo baño argumentatzeko kapazidade handiagua ez diot iñori ikusi oraindik. Lekzio bat bestian atzetik ematen ari zaizue batzui. Aber noiz razonatzen duten ola batzuk.
    Ni ta beste batzuk zurekin gaude amparo!

    Zezenketak bizirik!

    ResponderEliminar
  4. Bueno, Anonimori, zenbait zuzenketa egin nahi dizkiot. Batez ere bere bigarren "Post Scriptum"-ean jartzen duenaren harira.

    Lehenik, nik dakidala, zezenketak ondoren 19:45-etarako edo, plaza zabalduta egoten da. Eta zuk diozun bezela plaza bost orduz itxita egoteko, 14:45-etan itxi beharko litzateke, eta etzait iruditzen hori horrela denik.
    Gainera, zezenketak ordu bat baino askoz ere gehiago ez du irauten. Eta geroko ekintzan, zezen bolaztuetan, "Muu!!"-ko argazkiko jende ugari ibili ohi da.

    Eta beste gaia periferiarena da... Bueno, hau Madril edo Paris izango balitz, ba kezkatzekoa litzateke agian festa periferiara eramatea, baina Anonimo, hau Zestoa da, eta gurutzea, edo frontoia, periferia baldin badira... Adarrik ez mesedez! Ekitaldi alternatiboa Sastarrain-en egitera derrigortuta egongo bazinete, tira. Baina zuk eta nik badakigu hori ez dela horrela.

    PS: Bitxia iruditzen bazait ere, ez du bere alde tristea galtzen aurreko sarrerako komentario bat hartzen ari den baloreak. Han "Anonimo" batek (ez dakit nork, hainbat baitira) gaia politikatik atera eta zezenketetara bideratzeko eskatzen zuen. Bueno, gaia atera da politikatik, eta gai "politikoek" baino erantzun xumeagoa jasotzen ari dela dirudi. Besterik gabe, bitxia iruditzen zaidalako aipatzen dut.

    ResponderEliminar
  5. zorionak amparo... oso ondo..zuk badakizu nik hasieratik zurekin nagoela eta "decalogo" guztia irakurtzen dudala, 5. puntu hau, txalotxekoa da....zorionak..

    Anonimo antitaurinoari gauza bat gustatuko litzaidake esatea: festa alternatiboak, festa batzordean antolatzen dira, bertan joaten den jendearekin....gustatuko litzaidake jakitea 100 zezenzale joango ba gina eta bi zekorketa egin beharrean hiru esango eta bozkatu ba genu, onartuko al zen?...edo ta zezenketen ordutegi berdinean ez antolatzea ezerrez? errespetatuko al da?

    zezenzale guztioi faborez idatzi eta animatu...denon artean lortuko dugu. eskerrik asko..

    PD: herriko txosnak ordaintzen al dute zergak?...edozein herritar ipini al dezake txona bat herriko festetan?...Zezenzaleok txosna bat ipintzea gustatuko litzaiguke(Al bada zezen plazan inguruan)......

    ResponderEliminar
  6. ALELUIA!!!!!!!!!

    Norbait nire mezuaren nondik norakoak ulertzen hasi da, neuk azaldu aurretik. Lerroartean oso ondo irakurri du zuetako batek, eta nire ondorioak nondik joko duten asmatu du.
    Irakurri ezazue mesedez, "Zezenketak bizirik!" izenpean idatzi duen horren iruzkinaren lehen paragrafoa. Ez dabil nire ondorioetatik oso hurrun.
    Pozgarria zait, norbaitek nire mezua lerroartean irakurtzen jakin duelako. Eta pertsona honek, nire artikulu guztiek nora eramango gaituzten asmatu du. Nire mezuaren mamia ikutu du.
    Adi horri, "Zezenketak bizirik!" ez dabil eta oso hurrun.

    "Mr. Guest" delakoari ere, eskerrak eman beharko dizkiogu, Zestoako metropoliaren dimentsioak eta periferiaren garrantziaren inguruko azterketa egin eta aurkeztu dielako antitaurinoei. Eta bide batez, "Anonimo"-ren hitzak errazegi baliogabetu ditu eta.
    Bere "Post Scriptum"-ean idatzi duena, oso bitxia iruditzen zait niri ere. Aztertzekoa izango litzateke gai hori ere.

    Bestalde, "tendido sol"-ek luzatu dituen galderak ere, oso interesgarriak iruditzen zaizkit. Zezenzaleek txosna bat jarriko balute, agian zezenketen kostuak merketuko lituzkete. Eta gogoratu nahi dut, antitaurinoei biziki kezkatzen dien gaia dela ekonomikoa. Badakizue, barrerak gora, barrerak behera, honen kostua, bestearen kostua, ikuiluak handik, bidaiak hemendik,... Tira, urteroko kontuak.

    Bestalde, "Anonimo"-k egin duen galderak atentzioa deitu dit. Honek galdetzen du, ea posible den, zezenketen orduan, beste ekitaldiren bat egitea. Baina aizu, adarra jotzen ala? Orainarte egin diren "ekitaldi alternatiboak" noiz egin dira? Pelota partiduen orduan? Ala goizeko ordubietan?
    Orain arte behintzat, zezenketen ordu berdinean ekitaldiak egin dira. Eta beraz, bien arteko bateragarritasuna guztiz baieztatuta geratzen dela uste dut.
    Bestalde, galdera bat luzatu nahi nioke "Anonimo" honi: zergatik ez zara begetarianoa?
    Galdera honen erantzuna, agian "Zezenketak bizirik!"-en iruzkinaren lehen paragrafoan aurkituko duzu. Baietz?

    Oraindik etzait gasolina agortu.

    PS: eskerrik asko bultzadagatik. Denoi. Taurino eta antitaurinoei.

    ResponderEliminar
  7. Oso ondo Amparo!!! era bat ados nago esan duzun guztiarekin!!!

    ResponderEliminar
  8. Lehenik eta behin, aitortu behar dut "zezenketak bizirik" hitzek halako zera sortzen didatela. Zezenak bizirik! lelo antitaurino egokia izan liteke, baina zezenketak bizirik zezenak hiltzeko ondorioa litzateke eta xelebrea bederen bada.Baten bizitza bestearen heriotza. Sin mas.

    Muu-k bere adierazpenean ez du gai ekonomikorik aipatzen, niretzat ordea badira zenbait aipamen egin beharrekoak. Orain badirudi korriden finantziazioaz axolatuta zaudetela, orain arteko gehiegikeriez zer diozue? Urteroko kontua esan eta punto? Korridedako antolaketan ibili direnek egindako gastuak lotsagarriak izan dira, beste herritarrei muzin egin diete eta herritarron diruaz arduragabe jokatu dute. Beste ikuskizunetako antolaketetan ibili direnek horrela jokatuko balute...

    Txosnek zergarik ordaintzen al duten? Ez dirudi hala denik. Zuek jartzekoak zareten txosna inaginario horretan ordainduko dituzue ezta? Todo legal! Baina kontuz, legalitate eta zerga kontuak ez aipatzea hobe duzue zezenketazaleok, Zestoakoa horretan eredu bat da, alegia, zer egin behar ez denaren eredu.Ziurrenik zezenketak kentzeko argudiorik potoloena izango litzateke. Eztabaida honetako gai garrantzitsua da berau eta interes ezberdinak medio inork aipatzen ez duena. Emango du zeresanik kontu honek, ziur naiz.

    Ikuiluaren kontua ere hor dago. Korridari zuzen zuzenean eragiten dion gastua, inoiz ez zaie zezenketazaleei egotzi. Ole! Ole! ta ole! Hola baita nike!

    PS:periferia kontuaz, ezagututakoak gara kale antzerkia bertan behera gelditu zenekoa, ikuskizuneko zaratak korridari kalte egiten ziola eta. Nahi badute egin dezatela baina gu ez gaitzatela molestatu. Horregatik zen diskotekaren kontua baina ez duzue harrapatu. Aleluia! Aleluia!

    aurreko anonimo gaixtua

    ResponderEliminar
  9. anonimo gaixtuari...

    badirudi pixka bat arrotuta edo minduta zaudela..poxten naiz. Zezenketen finantziazioari buruz hor daude zenbakiak azkeneko urteak bakarrik finantziatu da. (sarreren diruarekin) barrerak beste gai aparte da...

    Txan magoa (sarrea dohain)..Pirritx eta Porrotx (Sarrera dohain)...AZken urteko mago ezezagun bat (Sarrera dohain)...Zenbat ekitaldi egin dira azkeneko urte hauetan zenzenketa ordu berean???? nor ordaindu ditu..???? Zeinek finantziatu ditu?...

    Ukuilua duzu aipagai , hor dagoela gastu haundia diozu ezta? (Nik hori ulertzen det).. kendu ukuiluak hartako gastu gutxiago egongo dira eta zalegoentzat toki gehiago, sarrera gehiago ...Gaur egun kamioiak oso ondo egokituak daude 4 zezen ekartzeko..(AGIAN IRTENBIDE BERRI BAT IZAN DAITEKE..ETA MERKEAGOA)....

    txonei buruz, "sin mas" gai sinple bat da, nik paroan nago, eta zergarik ez bada ordaindu behar, ipintzea gustatuko litzaidake (Ez dakit zer esango duten herriko tabernariak) Patetikoa iruditzen zait txosna bat ipini lau egunetako, zergarik ordaindu ez, 18 urtetik beherako gaztedia alkohola edaten...beste batzuk lanean tabernari gisa, gau guztia irikita, musika al den altuena ipinita, eta gainera gratis......istripuren bat gertatu eskero, noren erresponsabilitatea izango zen???? Udaletxeena hori onartzeagaitik????

    sin mas plis plas....todavia hay mas

    ResponderEliminar
  10. anonimo gaixtuari

    "zezenketak bizirik" diotzu..Baten bizitza bestearen heriotza.

    "Cuba libre" baten borroka bestearen mozkorra.

    zezenzale guztioi animatu hau terapia pozgarria da, hori bai izen bat ipini anonimo ugari bai daude..

    PD: "Muu-ren bloga azpergarria doa"

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Cuba libre? nik ez dut horrelako izenik ikusi blog honetan. zertaz ari gara, aizu?

      Eliminar
  11. Tira "Anonimo", utzi diezaiogun jendeari nahi duen izena aukeratzen.
    "Zezenketak bizirik!" eskasa edo bitxia dela?
    Tira, ez dakit. "Zezenak maite ditut, toreroak ez" nahiko izen bitxia iruditzen zait niri, baina ez dut ezer esan honen inguruan. Norberak nahi duen izena aukeratu dezakeelako. Eta hori errespetatzea besterik ezin dugulako egin besteok.

    Bestalde, alde ekonomikoaz hitzegiten duzu. Eta ez pentsatu gai hori ahaztuta dudanik.
    Horri buruz sarrera bat prestatzekotan naiz.
    Hala ere, eta gaia aurrerago sakuntzeko asmotan, gauza pare bat azpimarratu nahi nituzke, honen inguruan.
    Lehenik eta behin, gai honen erabilera partidista bat egiten dela iruditzen zait. Batzuk kontu batzuk ateratzen dituzte, eta interpretazio librea egiten dute bai antitaurinoek, eta baita taurinoek ere.Dena etxerako.
    Bestalde, eta bigarrenik, gai honi eman izan zaion tratamenduak harritzen didala esan beharra daukat. Zezenketak, betidanik egin dira Zestoan. Baina duela gutxirarte, gai ekonomikoak eta antolatzaileen gastuek ez dute inor kezkatu. Eta artean, ANV, EAJ, EH eta beste hainbat partidu politiko pasa dira udaletik. Eta inork ez du ezer esan.
    Gaur ordea, gai hori garrantzitsua dela dirudi. Ez dakit, atzo ez ginen honetaz gogoratzen, eta gaur bai. Nik hala ere, nahiago gaurko egoera.
    Honetaz ordea, luzeago jardungo dut.

    Bestalde, txosnen gaiarekin pasatzen ari garela uste dut.
    Zentzu horretan, "Anonimo"-k esan dituenak lekuz kanpo daudela uste dut.
    Zergak denentzat berdinak izango direla uste dut. Eta besteek ez badute ordaintzen, edo besteei ez bazaie erreklamatzen, zezenzaleak ere uste dut ez direla inozoak. Batzuei bakarrik etzait iruditzen erreklamatuko zaienik. Eta beraz, erreklamatzen ez bada, ez dago zergarik.
    Eta ez gara inozoak. Txosnen "legalitateak" (nolabait deitzearren) ez badu zergarik jasotzen, txosna bat jartzen duen horrek ez du zergarik ordaindu beharko.
    Nahiz eta batzuek zezenzaleek zergak, tasak, tributuak eta beste hainbat kupo ordaintzea nahi.

    Bestalde, ekitaldi alternatiboari buruz esandakoak ere lekuz kanpo daude.
    Bi ekitaldi ordu berean egoteak, elkarrenganako errespetua suposatu beharko luke. Eta zuek, antzerkiaren momentuan diskotekarik nahi ez duzuen moduan, ba zezenzaleek ere ez dute nahi inongo molestiarik sortzen dien ekitaldirik.
    Logika hutsa iruditzen zait.
    Elkar errespetatu beharko lukete bi ekitaldiek. Eta leku aldetik ere, "Mr. Guest"-ek esan dituenarekin ados nago.
    Derrigor Laranjadi plazan ez da egin behar ekitaldia. Hor dago gurutzea, frontoia, kiroldegia, kultur etxe aurrea,...
    Perideriaz hizjetan jarduteko herri txikiegia dugu. Eta izan gaitezen serioak, mesedez.

    Ez dezagun arazo berriak sortzeko sahiakerarik egin.
    Arazoa konpondu egin behar da.
    Eta errespetuan dago gakoa. Ez inposaketan.

    ResponderEliminar
  12. Ni beti bezala, ukaziotik argumentatuko dut.

    Ezin diozu zezenketen aurkakoei festetako hainbat eta hainbat iritzirik eskatu. Zezenketen aurka dauden pertsonen kolektiboa da Muu eta berau sostengatzen edota norabide berdinean doazenak. Hor barruan eritzi oso ezberdinak daude zuk aipatutako festetako aspektuei buruz, pertsonak adina aburu.
    Beraz, gai baten inguruan lotutako kolektibo bati ezin zaio galdetu zuk aipatzen dituzun gauzak norbanako bakoitzak oso iritzi ezberdinak eduki ditzakeelako. Uste dut oso garbi dagoela.

    Ekitaldi alternatiboei buruz: Komenigarria litzateke kontu hauetan hasieratik egon den norbaitek idaztea, nola sortu ziren ondo azaltzeko, baina euren funtzioa ez zda bakarrik zezenketara joan nahi ez zutenei alternatiba bat eskeintzea, baizik eta ordu berean zezenketetara joan nahi ez zuen eta zerbait erakargarria jarriz gero ekitaldi batatara joango litzatekeen jende pilo bt zegoela. Tirri-Tarra edo Pirritx eta Porrotx kasu.

    ResponderEliminar
  13. "Zezenketen finantziazioari buruz hor daude zenbakiak azkeneko urteak bakarrik finantziatu da. (sarreren diruarekin) barrerak beste gai aparte da..."

    Zezenketen finantziazioan sartu dira aurreko urteetan, besteak beste (eta lekuz kanpokoak aipatuko ditut soilik): bidaian zehar, restaurantetan 40 euroko menu del dia-k, festen ondoren antolatzaileek sozidadean egiten duten afaria, gin tonic-ak barne, eta orain dela urte batzuk atera ziren kamixeta zuriak.

    Zilegi iruditzen zait zezenketak udaletxeak finantza ditzala defendatzea, baina aurretik aipatu ditudan "gastu" horiek lotsagarriak iruditzen zaizkit (eta uste dut zuentzat ere hala beharko luketela izan)

    Lotsagarria iruditzen zait, bestalde, herriko eragileek jartzen dituzten txosnak paroan dagoen norbaitek bere probetxurako jartzearekin alderatzea (bestalde, esango dut zilegi irudituko litzaidakela zezenketazaleek jartzea, hala nahi izango balute; proposatu al duzue inoiz?). Eta ezin dut sinetsi 18 urtetik beherakoei alkohola saltzea txosnei esklusiboki egozten aritzea, zer uste duzue, tabernatan (guztietan) ez zaiela alkoholik ateratzen 18 urtetik beherakoei? Hala uste baduzue, oker zabiltzate oso!

    Festa batzordeaz hitz egiterakoan, batek planteatzen du 100 zezenketazale joango balira zer gertatuko litzatekeen: ba egin ezazue proba! orain arte bakarra joan baita (gauzei indarra emateko parte hartu beharra dago, ez bazaudete horretarako prest ez hasi orain hipotesi surrealistak, orain artekoak ikusita, planteatzen)

    Beno, eta Amparitok bere idatzian planteatu dituenaz, gauza berdina esango dizuet. Nik entzun dut jendea zerrendatu dituzun kontu horiek guztiak (afaritako oilaxkoena salbu) kritikatzen, baina ez da inor antolatu ezertarako. Gauzak aldatzeko saiatu beharra dago, gaia landu eta planteatu. Egin ez bada gauza horiek kritikatzen dituztenak nahi izan ez dutelako da (lehentasunak bakoitzak jartzen ditu).

    Zaborraren gaian, esango dizut orain urte batzuk planteatu zela Gazte Asanbladan gaia, baina herrian gainontzekoek bezala, gazteek ere sentsibilizazioa behar dute (hori asmatu beharko da nola egin); bestalde, Ondarbasoko gaiarekin, "inor ez da esku hutsik joaten gora" komentatu duzu; ez dut uste korridetara ere esku hutsik joaten zaretenik (zentzu berean).

    Azpimarratu nahiko nuke, hemen aipatu ditudan kontuak ez direla gehien kezkatzen nautenak; eta oilaxkoekin matizazio bat egin nahiko nuke: ez dira festak herriko gehiengo batek haragi gehiegi jaten duen garai bakarrak, afari horretara joaten diren askok, eta joaten ez diren askok (gehienek ez esatearren), hori adina haragi jaten dute urteko beste garaietan ere. Zezenketekin konparatuz, esango dizut jaten eta edaten disfrutatzen dutela afari horretara joaten direnek (ni ez naiz inoiz joan), eta ez animalia bat hiltzen ikusten, edariz bapo jarri bitartean (ze edaria zezenketetan ere errealitate bat da gaur egun)

    Amparito erdi kalean,baina zekorketarik gabe! (neri ere asko gustatzen zait)

    ResponderEliminar
  14. Roca: Mikel Odriozola naiz, jardunian egokia iruditu zait nor naizen esatea, izena jarri gabe hizketan ari zaretenok erosoago bazaudete ondo iruditzen zait horrela jarraitzea. Nahiz eta nik neuk ez dudan nire jarrera inorekiko iritzi batengatik aldatuko. Beti ere gezurrak eta faltsukeriak zabaltzeari uzten badiozue.

    Gaira itzuliaz, zertaz ari garen nahiko garbi dago, nik ez diot inori festa kendu nahi.

    Plazan festagiroan eta errespetuz edozein ekitaldi antolatzea erabakitzen baduzue, ez da arrazoirik izango herri honek antolatzen duen festaren aurka. Baina ongi dakizue zekorketetan animaliei tratu txarra ematen zaiela. Animaliak torturatzen dira, hau animalien eskubide unibertsalen aurka doa, eta gure legedian onartezina izan behar luke. Beraz ez da gustu kontua.

    Nik zekorketak ez ikustearen arrazoia, ez da ez gustatzea, ni joan izan naiz eta oso ondo pasa dut. Baina une batean konturatu nintzen ez dudala inori minik egin beharrik ondo pasatzeko. Beste mila aukera ditugu ongi pasatzeko. Eta uko egin nion joateari. Orain guztion artean erabaki behar dugu, herri bezala, uko egiten diogun. Beraz aurrera urratsak ematera gonbidatzen zaituztet guztiok. Lasai zuen bizitza, eta festak alaiak eta ederrak izaten jarraituko dute.

    Herri honek ez luke onartu behar zuek bi beltz plazan heriotzeraino torturatzea, ezta gehiengoak nahi badu ere; ezta beltzak adarrak badituzte ere.

    Aipatu dituzun beste hainbat kritikarekin ados nago, herriko jaietan eta gizartean alkoholak duen begirunea eta informazio faltari aurre egin behar genioke. Ez adingabeek edaten dutelako bakarrik, adingabeak gizartearen isla dira. Baizik drogadikzio arazo larri bat delako alkoholarena gure gizartean.

    Baina gure jarreretan Anarkistak dioten bezala: “Libre zara, zure urkoaren libertadera iristen zaren arte” heziketa emango diogu bere burua kaltetzen duenari. Baina urkoa kaltetzen duenaren aurrean, jarrera beste bat izan behar du, gure ingurunea kaltetzean adibidez. Beraz, Ondarbasoko igoeran gertatu izan dena konpondu beharreko arazoa da, eta aldaketa bat jasan beharko ditugu, neurriak artu behar dira zaborrak jaso daitezen.
    Zekorketek ere aldaketak jaso behar dituzte, zezena errespetuz tratatu behar da, eta zalantzak ditut posible den zezen bat plazara atera eta tratu txarra ez jasotzea.

    Beste hainbat gaitan presoen afariak… ez dut uste herri honetan zalantza eta gatazkarik falta denik gai hauen inguruan, beraz ongi hitz egin. Eztabaida hauek ere beharrezkoak eta garrantzitsuak dira, baina ez dute zer ikusirik zekorketekin, gaur aipatu dituzun argudio gehienek bezala.

    Jarraitu dezagun ukiezinak diren akats tradizionalei aurre egiten. Eztabaidatu eta hausnartu gure festen inguruan, gure bizitzez. Denok dugu hobetzeko, denok uko egiteko. Elkarri bultzada eman behar diogu hobetzeko, pertsona hobeak izateko. Hemen ez dago lagunik eta etsairik, arrazoiak daude erabaki bat hartzeko.

    ResponderEliminar
  15. Amparito, uste dut linea tartean irakurtzeko idazten duzuna oso garbi eta sinplea dela eta horregatik jazten duzu hainbeste, kuantitatiboki bederen:

    Zezenketak gustatzen zaizkizu eta ez duzu kentzerik nahi.

    Eta hor bukatzen da dena. Beste dena zezenaren sufrimendua ikusi eta bigarren edo hirugarren mailara pasatzeari ematen diozun autojustifikazioa besterik ez da. Hori eta baloiak kanpora botatzea politika, festa ereduaren gain MUU herri ekimena itauntzea eta etorriko diren beste hainbat eta hainbat distrakzioko elementu.

    Ba garbi esango dizut, gorago Mikelek esan duen bezala. Ez da gusto kontua, gaur egunean festetan jaiegunetako arratsaldeak bete eta aurrekontua eta udal inplikazioaren zati handi bat ematen duen ikuskizuna EZ DELA EGOKIA baizik-

    Eta hau ez da iritzi bat. Animali bati itzelezko tratu txarra ematen zaio musikaren (niri ere amparito gustatzen zait, alkoholaren, festagiroaren eta masaren inguruan sortzen den axolagabekeri anestesiko batek difuminatuta.
    Inor imajinatzen al da zezenketa bat elementu horiek gabe? Gela itxi batean bakarrik eta isilik kristal batek babestuta hurbil hurbiletik horri begira? Ziur orain disfrutatzen duen askok botaka ere egingo zutela, badakitelako ez zaretela sadiko batzuk(askotan topikoki esaten den bezala) eta jende on eta leial asko eta asko dagoela zezenketa zaleen artean.
    Haurren kontua ere aipatu beharko genuke. Euren seme-alabak zezenketara eramaten dituzten gurasoak nolako baloreak ari dira transmititzen? Txakur edo katu bat kalean ikusi eta aurreneko erreakzio hura jotzeko keniua hainbat haurrek egitea normala al da?

    Ez amparito, denboran oso atzera zabiltzate, amparito, festagiroa eta nahi izanez gero estetika eta liturgiya hori mantentzea ondo legoke, baina hondar gainean gertatzen dena aldatuta. Hau ez da gaur eguneko gizartean,2012ko Europan egiteko moduko ikuskizun bat.

    ResponderEliminar
  16. Zestoan zezenketek lehentasunezko tratamendua izan dute festa antolaketa barnean, hori ukaezina da. Azken urteotan aldiz, gehiago kuestionatu izan dira, pixkanaka-pixkanaka "zezenketarik gabe festarik ez" leloa indarra galtzen ari da. Galdeketako emaitza edozein delarik ziur naiz zezenketen gainbehera geldiezina izango dela, azken urteetako sarrera salmentaren bilakaerak, ordu bertan beste ikuskizun bat aukeratzeko eskaintzak, balore eta mentalitate aldaketak horretara garamatza ezinbestean.

    Zezenketazaleek galdeketa bera eta Muu-ren ekimena beren aurkako erasotzat hartu dutenaren zantzu guztiak hartzen dizkiot. Zezenketak kuestionatzen dira ez zezenketazaleak, lerro hori ondo marraztea garrantzitsua da bestela blog honetan ikusten ari garen hainbat jarrera indartuko dira.

    Batzuetan badirudi klandestinitatean edo ukatuak izan diren zezenketei buruz ari garela, zezenketazaleak jazarpen moduko bat jasaten ari balira bezala. Justu alderantzizkoa izan da historia, orain bakoitzak bere argudioak mahai gainean jarri beharko ditu, bestea gutxiestea baino norberak duen konbentzimendurako eta lanerako gaitasunak balioko du. Zezenketazaleak herrian asko dira edo zarete, baina odolik gabeko festen alde ere asko gaude. Zentzu horretan, Muu-koak egiten ari diren lan txukun eta garbiaren bultzadaz balantza alde horretara erortzen ari denaren ustea dut.Ez dakit blog honek duen oihartzuna zenbatekoa izango den, nago ez dela nahikoa izango zezenketen jarduna ziurtatzeko.

    ResponderEliminar
  17. amparitok dena argi utzi du, aurka zaudetenok eskusa txarrak besterik ez dituzue esaten!
    oso ondo ari zara amparito! kalean jende askok jarraitzen zaitu nahiz eta ez duten gehiegi idazten, denak alde dituzu! jendeak asko hitz egiten du zein ondo eta ze argumentu bikain ibiltzen dituzun Muu-koei beraien argumentuak lurrean uzteko!

    Gora Zestoa eta gora Zestoako zezenetak!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. lau aukera ikusten ditut:
      1.- ez duzu amparoren idatzia irakurri
      2.- ez dituzu zure aurretik idatzita dauden iruzkinak irakurri
      3.- ez duzu ezer irakurri
      4.- guztia irakurri duzu baina ez zaizu irakurketa kritiko bat egitea interesatzen (argumentu falta)

      Eliminar
  18. Ez dakit euskaraz irakurtzea ahaztu zaidan edo zerbait galdu dudan, baina azken iruzkin honek zeharo harrituta utzi nau. Esplikatuko al didazu, nik ulertzeko moduan, zeintzu diren amparitoren argumentu bikain horiek gure "eskusa txarrak" lurrean uzteko?

    Zeren eta azken iruzkinetan argi ikusten da amparitoren argumentazioak ez dutela funtsik, gaiari heltzea lortzen denean. Bera egunetan ezer idatzi gabe dago eta uste dut azken komentario andana ikusita, nahikoa pentsatu beharko duela hauei egoki erantzuteko. Hau dena ikusi nahi ez baduzu edo nik zerbait galdu badut zure argudioak hobeto azaltzera gonbidatzen zaitut.

    Gora Zestoa eta herriko festak odolik gabe!

    ResponderEliminar
  19. amparok esaten dituen gauzak arrazoizkoak izateak ez du esan nahi festetan lau zezen torturatzea kritikatzea arrazoizkoa ez denik. Zezenketazaleoi gertatzen zaizuena da gainontzeko txar guztiak ikusten dituzuela, baina zuek zuzenean erantzule zaretenak ez.

    Amparok planteatzen dituen eztabaidatan sartzen ez bagara, oraingo honetan tokatzen den gaitik urruntzea beste helbururik ez dutela uste dugulako da. Ziur naiz, hor sartzen hasiko bagiña puntu askotan ados egongo ginateke, baina EZTABAIDA BESTE BAT DA; eta zezenketazaleei eztabaida desbideratzea interesatzen bazaizue, esan zazue beste gai batzutaz eztabaidatu nahi duzuela, baina ez esan ZEZENKETEN INGURUKO ARRAZOIAK ematen dituenik amparok. Hasierako paragrafoetan bestelako eztabaidak planteatzen ditu; ekitaldi alternatiboa, presoen afaria, ospakizun erlijiosoak... hortik aurrera:
    - 30 oilasko JAN egiten dira afarian, animalia orojaleak baikara; ez dira 4 zezen TORTURATU eta HILTZEN txalo artean; eta bietan da MOZKORTZEA tarteko
    - Festetan jaten den adina haragi jaten du jendeak urteko beste garaietan ere (beraz ez da festetako arazo esklusboa, egunerokoaren isla baizik)
    - Aipatu dituzun 14-18 urteko gazte horiek urte guztiko larunbat guztietan, tokatzen den lekuan egiten dituzte horrelakoak. Eta entzuna diot 50 urtetik gorako zestoar bati lau wiski botella edaten zituztela 16 urterekin festetan, 10 lagunen artean; beraz, alkoholarena ere ez da azken urteetako festen arazoa esklusiboki. Beraz, ez dut uste gazte horien duintasun galera gure festen erantzukizuna denik.
    - Zezenketetan ere jende andana biltzen da, eta ez da inor eskuhutsik joaten plazara. Zezenketetan ere badago alkoholari zezenketari baino arreta handiagoa jartzen dionik (gehiegi edaten dutenak ere franko). Bestalde, korridak bukatuta barrerak ZABORREZ BETETA geratzen dira (Ondarbaso bezala), desberdintasun batekin: plazan kale-garbitzaileak pasatzen dira, eta mendian ez (jendearen utzikeria berdin-berdina da, ordea). "Martini" botilak, vodka, ginebra, likoreak, zerbeza latak, bi litroko plastikozko botilak kalimotxoz beteta, eta plastikozko baso asko. Hala nola, plastikozko zorroak, eta botilak eta latak bilduta etortzen diren plastikozko estalkiak. HORIEK GUZTIAK PLAZAN ERE GERATZEN DIRA.

    Bukatzeko, alkoholarena erabaki pertsonal bat da, publikoki subentzionatua ez dagoen ezkero. Zaborrarenak, SUTAN jartzen nau urtero, eta behin baino gehiagotan beherakoan besteenak jasotzen ibilitakoa naiz. Horrek guztiak, ordea, ez du kentzen PLAZAN LAU ZEZEN TORTURATUAK IZATEN DIRELA, DIRU PUBLIKOZ SUBENTZIONATUTA, eta aurretik aipatutako kontuak, alkohola eta zaborra, zezenketetako errealitate ere badirela!

    ZEZENKETEN AURKA GAUDENAK, MUU-K EMATEN DITUEN ARRAZOIEZ GAIN, GEURE ERARA ARRAZOITZEN SAIATZEN GARA. ZEZENKETEN ALDEKOEK AMPAROREKIKO ADOSTASUNA ERAKUTSI BESTERIK EZ DUZUE EGITEN (ETA ASKOTAN ZALANTZA DAUKAT IRAKURRI ERE EGITEN OTE DUZUEN), ZUEK EZER ARRAZOITZEKO GAI IZANGO EZ BAZINATE BEZALA

    ResponderEliminar
  20. Oiloak ez direla torturatzen?ja. Ja. Ja.

    ResponderEliminar
  21. Diru publikoarekin beste tortura batzuen sortzaileak defenditzeko ospakizunak egiten dira eta inorkez du ezer esaten.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Inork ez duela ezer esaten? uste dut ez garela leku berdinean bizi...

      Eliminar
  22. 1.- Oiloen torturarekin ikuskizuna egiten al da?
    2.- Zer ikusi dauka 11:38ko komentarioak zekorketekin?

    ResponderEliminar
  23. 1.- Zerk du garrantzia, animalia baten aurkako torturak ala tortura hori ikusten dugun ala ez? animaliak berdin berdin sufritzen du geuk ikusi ala ez ikusi. Ikusten diren torutak bakarrik salatu behar al dira? Nire uste ez.
    2.- Zekorketak tortura badira eta ikuskizunik ez baduzu nahi ni ere nire eskubide osoan nago pertsonen aurkako torturen atzetik dagoenari herriko plazan espektakulorik ez egitea eskatzeko. Noski duela zer ikusia komentarioak.

    ResponderEliminar
  24. Zezenketak bizirik!13 de febrero de 2012, 4:55

    Zaborran asunto horretan gauza bat aztu zaizue. Ondarbaso garbitzeko ez da enpresarik subkontratatzen. Baina plaza ta herriko leku batzuk garbitzeko enpresak etortzen dira. Lajaian ere zaborra egiten da ta baita erdikalean. Festa lekuak diralako.
    Baña ondarbaso garbitzera ezta enpresarik etortzen. Ta zikinkeriak hor geratzen dia.
    Besteik ez. Apunte hori egin nai nun.
    Beste gaiai buruz eztet hitzeingo. Amparon faltan batzuk bere kredibilidadia kritikatzen jarri dia eta. Batek burua ez dueneian erakusten kritikatu egiten degu. Ixkutau zain egon dira batzuk bera kritikatzeko.

    Zezenketak bizirik!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. bost iruzkin gora joan (maiuskulaz amaitzen den iruzkina)eta laugarren gioia daraman iruzkina irakurri, horixe jartzen baitu, badaezpada, badirudi eta aurrekoak irakurri gabe erantzuten hasi zarela, hemen errepikatuko dizut aipatu dudan puntua:

      - Zezenketetan ere jende andana biltzen da, eta ez da inor eskuhutsik joaten plazara. Zezenketetan ere badago alkoholari zezenketari baino arreta handiagoa jartzen dionik (gehiegi edaten dutenak ere franko). Bestalde, korridak bukatuta barrerak ZABORREZ BETETA geratzen dira (Ondarbaso bezala), desberdintasun batekin: plazan kale-garbitzaileak pasatzen dira, eta mendian ez (jendearen utzikeria berdin-berdina da, ordea).

      Zuk iruzkin hau idazterako idatzita zegoen hori!

      P.D. Ezkutatu garen kontu horren inguruan, irakurri Iñaki Odriozolaren iruzkina, inork ez baitakigu nor den Amparo, ez eta noiz idatziko duen ere!

      Eliminar
  25. Odolik gabe askoz hobe:

    Orain arte goiko ezizenarekin firmatu dut baina hemendik aurrera izena erabiliko dut, Iñaki Odriozola. Anonimatoak badu alde on bat, aurpegia ematen ausartzen ez denari
    parte hartzeko aukera ematen dio. Baina, gertatu den moduan, esan behar ez diren gauza ugari esateko bidea ere ematen du, beraz, anonimoki idatzi nahi dutenei idatzi aurretik buruari buelta pare bat emateko eskatuko nieke.

    Gainera iruditzen zait eztabaida absurdoraino desbideratzen ari zaretela. Hori bai, Amparok idatzitakoaren “lerro artean” gauza bat irakurri dut nik: “Zezenketak egitea gaizki dago, baina, beste hainbeste gauza daudenez gaizki, ezin dira zezenketak kritikatu”. Behintzat, etengabe gaizki iruditzen zaizkion gauzekin konparatzen du; ondarbason zaborra botatzearekin, adibidez.

    Baina, kritikatu nahi dudana berriz ere gezurrak esatea da. Amparo, “Ez du inork zalantzan jartzen” esan duzun bakoitzean gezur bat esan duzu, eta uste dut testuan
    gehien errepikatutako esaldia izan dela. Idatzi dituzun gauza guztien inguruan eztabaida eta kritikak daude aspalditik eta horietako zenbait aldatu egiten dira udaletxean dagoen alderdiaren arabera; ez didazu ukatuko, beraz, norbaitek zalantzan jartzen dituela. Zeure hitzak, “Batzuk ez ditugu besteen ekintzak diktatu, edo kontrolatu nahi. nahi dutena egiten uzten diegu”, eta ona iruditzen al zaizu gaizki dagoela iruditzen zaizuna
    ez kritikatzea? Zaborra botatzen duenari nahi duena egiten uztea? Has gaitezen gaizki dagoena kritikatzen, eta edozeri buruz eztabaidatzen; zezenketekin ari gara orain batzuk, baina ni edozertaz eztabaidatzeko prest nago; ez ditzagun, ordea, gauza guztiak nahastu
    eztabaidatik ihes egiteko. Kritikagarria dena kritikatu egin behar da eta pakearen izenean isilik geratzeak ez du ezertarako balio. Pakearen izenean egin behar dena kritikak errespetuz egitea da baina, ez ixilik geratzea.

    Bestalde, idazterakoan erabiltzen dituzun zezenketen aurkakoen argudioak norenak dira? Ni ez naiz batere identifikatuta sentitzen zenbait baieztapenekin, eta MUUren dekalogoak ere ez du horrelakorik esaten. Mesedez, esan gauzak nork esaten dituen (nere koadrilako antitaurino batek bada ere), zeren “zezenketen
    aurkakoek” esaten baduzu guztiotaz ari zara, eta hori ez da egia.

    Azkenik “Zezenketak bizirik”-en azken komentarioari: ez ezazu bereizi ondarbason zikintzen dena eta plazan zikintzen dena, plazan zikintzen duenak ondarbason ere
    zikinduko du, eta alderantziz. Leku baten zerria dena zerria da leku guztietan gero pasako diren garbitzaileak gora-behera. Eta, “Amparoren faltan” horrekin zer esan nahi duzu? Nonbaiten jartzen al du Amparo ezkutatu egin dela? Amparo falta bada berak jakingo du zergatik den, bere blogean gaude eta. Hemen ez du inork Amparoren bizkar idatzi, eta, berak idazten ez badu ere, zeuk idatz dezakezu “beste gaiei buruz”.

    Ondo bizi!

    ResponderEliminar
  26. Oiloei buruz(Eta berauen inguruan ikuskizinuk egiten ez den animaliei buruz, Muuko dekalogotik:. Oro har, animaliei eragiten zaizkien beste hainbat( tratu txar eta krudel gutxietsi gabe, gure helburu nagusia, tortura eta hilketa ikuskizun bihurtzen dituzten zekorketak kentzea da.

    Presoei egindako omenaldiei buruz zekorketen aurka dagoen hainbat jende zurekin ados legoke, beste batzuk ez. Oraindik ere zerikusirik daukala uste duzu?

    Amparitoren zain gaude, ea nola erantzuten digun. Ez dago beldurrik.

    ResponderEliminar
  27. Zezenketak bizirik!!!!

    ResponderEliminar
  28. Toreroak langabezira!
    Hobeto esanda, beste lan batetara!

    ResponderEliminar
  29. ea nola erantzuten duen? beti bezala, argumentu koerenteak erabiliz eta Zestoako errealitatea retraktatuz!

    Gora Zestoako festak! eta gora Zestoako zezenketak!

    ResponderEliminar
  30. Bai, oraindik zer ikusi handia duela uste dut. Nik ez dut jendearengatik esan, Zestoako festetako `tortura´, niretzat artea dena diru publikoaz finantzitzen duela esan duenarentzat baizik (aurreragoko komentario batek hori dio eta). Gañera presoen omenaldietako gastua ez da amortizatzen eta zekorketetako gastua sarreren salmentekin lortutako diruarekin tapatzen da.

    Eta nahiz eta dekalogo famoso horretan hori jarri... ikusikzun bihurtutako tortura baten aurka joatea soilik zentzugabea da nire ikuspuntutik...
    ez dut sinisten Zestoko plazan akabatutako lau zezenak Zestoako zekorketak kentzerainoko sufrimendua eragiten dionik eta baserrian hil duten arkumeak ez...

    Aupa Zestoako Zezenketak!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. baserrian hiltzen den arkumea gizaki orojalea elikatzeko hiltzen da, plazan torturatu ondoren hiltzen den zezena gizakiaren entretenimendurako.

      Baserrietan ere ari dira gauzak aldatzen; garai batean txerri-gantxoaz akabatzen ziren txerriak, gaur egun lehenago lokartu egiten da, txerri-gantxoa sartzen zaion momentutik hiltzen denerainoko agonia ekidite aldera. Zezenketen muina tortura eta agonia dira, arkumeen kasuan ez; gizakia elikatzea baizik (gehiengo batek haragi gehiegi jaten duela? ados, baina hori beste eztabaida bat da)

      P.D. ezjakintasunetik galdera bat; festetan egiten den presoen aldeko ekitaldia ez al da afaria izaten? bakoitzak berea ordaintzen duelakoan nago...

      Eliminar
    2. Barkatu baina, presoen omenaldian udalak zer gastu egiten du?

      Eliminar
    3. Oker ez banago behintzat senideei egiten zaie. Zeinen diruarekin?

      Eliminar
  31. ados egon gabe jarraitzen dut. Eta oso oker zaude bazkariengatik ari nitzela uste baduzu.

    ResponderEliminar
  32. Nik ez dut beste batzuk duten zortea ,eta tamalez, azken egun hauetan, denbora aldetik, beste batzuk baino okerrago ibili naizela ikusi daiteke. Nire bizitzak ez du blog honen inguruan biratzen, eta azken egun hauetan, denbora gutxi izan dut, bai irakurtzeko, eta esan beharrik ez, idazteko.

    Lasaitasunez jardun dezagun ordea.
    Hona sartu gabe egon naizen denbora honetan egin dizkidaten kritikek ez didate zipitzik molestatzen.
    Nire diskurtsoa gora, koherentzia behera, argumentuak alde batera... Gustora jardun duzue, eta poztekoa da.
    Baina nahi duzuena esan dezakezue. Nire ondorioak idazteko dauzkat oraindik, eta puntu hauetan idatzitakoak nora eramango gaituzten ez dakizute batzuek, eta ez duzue jakin nahi besteek.
    Ondorioak argiak dira. Oso argiak.
    Eta jakin bitartean, zeuen dedukzioak oker egon daitezke.

    Bestalde, koherentzia eta argumentuetaz jardun behar badugu, irakurri nire aurreko idatzi denak. Eta horrekin batera, irakurri gure herriko antitaurinoek azken urteetan izan dituzten diskurtso koherente eta argudiatuak. Esango didazue zein den koherentea, eta argudiatua.
    Eta azken urteetakoa gutxi balitz ere, "Muu!" herri ekimenak azken hilabeteetan esan duen guztia dekalogoko hamar puntuen baitan esan du. Ez du haratago jo, ez du beste gauzen inguruan ezer esan. Ez da gehiegi busti.
    Zergatia badakigu denok.

    Duela egun batzuk idatzi nuen sarrerak bere efektua izan du. Festetako beste zenbait aspektu zalantzan jartzea lortu dugu, denon artean.
    Eta ez pentsa, hau antitaurinoen aurkako ariketa bat denik. Orainarte antitaurinoei leporatu dizkiedan gauza berdinak leporatu ahal zaizkielako taurino askori, edo ia denei.
    Badakizue, ez gara hain ezberdinak.

    Zeuena dena kentzeak min handia egiten dizue batzuei. Baina besteei, beraiena duten hori kentzerakoan ez dizue dardarrik egiten eskuek.
    Eta gero moralaz hitzegiten duzue.
    Hori argudiatzeko gauza bazarete, txapela kenduko dut.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gauzatxo bat baino ez. KENDU eta galdeketa bidez herritar guztiok erabaki? Ze ez da gauza bera ezta?

      Eliminar
    2. Barkatu. KENDU ALA HERRI GALDEKETA BIDEZ HERRITAR GUZTIOK ERABAKI? Galdetu nahi nuen

      Eliminar
  33. Hori hori Amparito!!!! Era bat ados!!!!!!!!!
    segi horrela!!!
    Gainera zu etzara herria empapelatzen ari Zestoa itsusituaz beste batzuk egiten duten bezala!! (nire iritzia da eta eskertu beharra dut!)

    ResponderEliminar
  34. "Zeuena dena kentzeak min handia egiten dizue batzuei. Baina besteei, beraiena duten hori kentzerakoan ez dizue dardarrik egiten eskuek."

    Ikusitakoak ikusita, "consejos vendo para mi lo los tengo"

    Bi hitzetan esanda "IN PRESIONANTE!"

    ResponderEliminar
  35. Presoen auziari buruz, esantzazu zer dan molestatzen dizuna, muukoek esango dizute horri buruz ezin dutela posturarik eduki eta bukatu da diskusioa. Ahalik eta azkarren hobe.

    Amparitori: Ez zait oso koherentea iruditzen blog bat sortzea kanpaina egiteko eta "Hemen, elkar aurre egiteko blog bat sortu dut, kiroltasunez, humorearekin, eta ironiarekin" idaztea zeure postulatuan eta kontra gogor egin dizutenean, formak zainduz gainera, "nahi duzuena esan dezakezue! esatea, inorri erantzun gabe eta "a mi, plin" esanaz bezala.

    Koherentzi kontua aipatu duzunez, kuriositatea piztu zait antitaurinoen azken urteetako koherentzia aipatu duzunean. Aurreko urteetan bazuten? Zer aldatu da?


    Hau horrela ulertuko duzu zure azken apotesiaren zain ezin dugula zain egon bitartean jartzen dituzun puntuetan aipatutako arrazonamenduei aurre egin gabe. Ez baduzu sartu nahi debate hauetan, komentarioak kendu azken idatzi katarsikorarte.

    Muuk dekalogo polita egin du nire ustez, dagokion gauzetan oinarrituz eta ez dagokion gauzak aipatu gabe, ez dakit zure nahia muuk politika, bejetarianismoa eta abarrak sartzea izango ote zen, hala dirudi zure idatzietan.

    Bukatzeko, Kentzeko kontuan ari garela orain erreferendumean demostratuko da nork kentzen dion inori zer, antitaurinoak 4 zezen (6 urteren batean), era odoltsuan heriotzerarte torturatuz artea deitzen diozuen ikuskizuna kendu nahi ote dizueten EDO Zezenketa zaleek plaza urtero festetako bi jaiegunetako arratsaldeak kentzen ote diozuen herriaren gehiengoari (erreferendumak hala esaten badu) aurrez aipatutako festa guztiz atzerakoi eta ez hezitzailea egiteko. Haurrk bertan direlarik eurentzat sarrerak aterata gainera.

    Ea eztabaidatzeko gogo gehiago daukazun, zure zaleak Tourmaleteko bide ertzean txirrindulariei builaka ibiltzen direnei antza hartzen baitiet eta hauekin ere ez dago apenas eztabaidarik.

    ResponderEliminar
  36. Agian nire sentsazio pertsonal bat izan daiteke, baina tira, hemen batzuei azkurea sortu die Amparok ipinitakoak.
    Lehenik eta behin, Muu herri ekimena, bere sorreratik, eta oker ez banago, zezenketak kentzeko herri ekimen bat da, bere dekalogoko puntuak, haratago joen gabe defendatzen dituena.
    Bestalde, Amparo, uste dut pertsona bat dela. Eta Amparok, pertsona bezala, nahi duena pentsatu eta esan dezake, nahi duen argumentuekin. Zeren Muu-k, kolektibo bat ordezkatzen du bertako partaideak ados dauden puntu zehatz batzuetan, eta horra mugatzen da bere ekimena. Amparok berriz, nahi duenaren inguruan hitz egin dezake, bere iritzia delako, eta ez delako ari bere burua ez den inor ordezkatzen. Ondorioz, hemen egiten ari diren kritika asko nahiko ustelak direla iruditzen zait.

    Gaia aldatuz, festetako beste zenbait gauza kritikagarri aipatzea etzait gaizki iruditzen. Eta hauek eztabaidatzea ere ez. Eta nahi badu, Errealari buruz hitz egiten hastea dauka, niri "plin", berea du eta bloga, eta nahi duenaz jardun dezake. Inork ez du inor derrigortzen hau irakurtzera.

    Beste alde batetik, Zestoan zezenketa-zale asko daudela/garela iruditzen zait. Plaza bete egiten da, eta inguruko balkoiak ere bai. Arrakastatsuak direla esan dezakegu nahikoa objektibitaterekin, jende kopuruari dagokionean behintzat.
    Eta hau horrela izanda, nire ustez zezenketak kentzeko baliozko arrazoi bakarra zestoan benetako kontzientzia animalista eta koherentea izatea da. Eta arrazoi honengatik kendu behar badira, ba aurrera.
    Baina beste arrazoi batzuk ere badaude gure herrian, zezenketen aurka egoteko. Jendea kontra dago, baina jende horrek kontzientzia animalista nahiko "light"-a duela iruditzen zait. Eta kontra dago, ba agian oso erraz konbentzitzekoa delako, edo bere kolore politikoaren esanak betetzeagatik (eta ez haserretu hau jartzen badut, baina horrelakoak ere badira gurean...), edo agian "progrea" edo "enrrollatua" izateko era bat delako, batek daki. Baina kontzientzia animalista zestoan, kontzientzia antitaurinoa baino txikiagoa da, eta niri, horrela kentzeak ez dit balio.

    Eztabaidatu dezagun gai honi buruz, animalien eskubideei buruz, eta bete, ez bete, tortura, kultura, eta koherentziei buruz. Zeren hemen plazako orduak, ekitaldi alternatiboaren lekua, defizita edo ez defizita, denak alperrik dira. Horiek, argudio solidorik gabeko antitaurinoen argudioak dira. Zeren filosofiaz animalista koherentea denak, argudio horietara jo beharrik ez dauka bere postura sinesgarria eta zilegia izateko. Beste batzuek berriz, argumentu ez-solidoetara jo behar dute beren postura argumentatzeko. Eta niri berdin dit ze egiten duten, nahi badute hortik jarraitzea, erraz kontraargumentatzeko gaiak dira eta. Baina interesgarriagoa iruditzen zait beste eztabaida.

    Bueno, idatziko dut gehiago, gaia bero bero dago eta.

    Amaitzeko, Anónimo guztiei aholkutxo bat. Idazterakoan, bada era bat, erregistratu gabe izen propioarekin edo nickname batekin idazteko. "Nombre/URL" jartzen duena aukeratuta. Horrela egin ezazue, elkarri nola deitu izateko.

    ResponderEliminar
  37. Nik uste dut errealitate paralelo batean bizi naizela.

    Pertsona batek zezenketak defendatzeko asmoarekin sortzen du blog bat(Begira bere lehenengo idatzia), gero bere idatzi guztietan, ez dakit nongo mendi puntara joaten da gaiari heldu beharrean, eta gero hori kritikatzea eta gaiari heltzeko eskatzea kritika ustela egitea da?
    Bestalde, nola neurtu behar duzu pertsona bakoitzaren animalismoa? Plazara joaten direnen "taurinismoa" ere aztertu beharko genuke orduan? Zenbat jende joaten da ohituratik, anbientearengatik, lagunak joaten direlako edo ekitaldi alternatiboa sortu baino lehen, ezer ez zegoelako? Zer egin behar da, bozkatzeko eskubidea animalistei eta taurinoei bakarrik eman?

    Denok ala inor ez. Eta gehiengoak kentzea erabakitzen badu ba kendu egingo dira. Suposatzen dut hau ere argumentu ez-solidoa izango dela, noski...

    ResponderEliminar
  38. orduan galdeketak egingo ditugu herrian egiten diren gauza guztietarako bale?
    eta horrela udaletxeko langileei lana aurrezten diegu... erabakiak ezin badituzte beraiek hartu... ba... galdeketak egingo ditugu! eta hala beraiek eskuak garbitzen dituzte... lanik ez eta gaiñera erantzun erraza dute denentzat... - ahhhhhhh herritarrak aukeratu duteee!

    ResponderEliminar
  39. Orduan zein da soluzioa? Zezenketak mantentzea beti? Ez zarete konturatzen denborak irensteko zorian zaudetela? Ohitura atzerakoi eta gizartaren eboluzioaren baitan irla bat zaretela? Erreferenduma da afer honi irtenbidea aurkitzeko erarik onena, ezin baita momentuan gobernuan dagoen alderdiaren esku utzi zezkorketak egon ala ez. Eta gehiengo bat aurka badago...

    ResponderEliminar